Hoe ik met minimale inspanning 45,75% meer bezoekers krijg via Google

Ik zal je straks uitleggen hoe je nou precies meer bezoekers gaat krijgen via Google, maar zal eerst laten zien wat precies die 45% betekent.

Want stel dat je website 100 bezoekers krijgt per maand is een 45% verbetering slechts 145 bezoekers per maand. Dat is leuk maar dat is in deze showcase niet het geval. Hieronder een screenshot van mijn Analytics account:

45 procent meer bezoekers

Hierboven zie je dat ik vergeleken met vorige maand 45,75% meer bezoekers heb gekregen, en dat alleen gemeten van Google. Andere verkeersbronnen zoals Direct verkeer en verwijzingen (backlinks etc.) zit er niet bij.

Mocht je niet bekend zijn met Analytics had ik vorige maand kortom 2.944 bezoekers en deze maand 4.291, een groot verschil zoals je ziet. Hoe is deze verbetering tot stand gekomen? Magisch trucje of een strategie?

Het is sowieso geen een of ander magisch trucje wat je vaak op internet ziet. Daar wil ik me ook van distantiëren eigenlijk. Natuurlijk zijn er trucjes om hoger in Google te komen maar dat zijn vaak black hat technieken waar Google je in de toekomst sowieso voor gaat straffen (in de vorm van waarde vermindering van je website in de zoekresultaten).

Aan de andere kant zijn er wel technieken, trucjes, tips (hoe je het ook maar wilt noemen) die blijvend zullen werken. Maar verwacht gewoon niet dat je met iets eenmaligs de wereld gaat veroveren. Daarom kom ik gelijk bij mijn eerste punt:

 

De Strategie

Als het om je website gaat moet je dit altijd zien als iets wat tijd nodig heeft. Noem het ook wel de lange termijn strategie. Je zet iets op en je hebt er alleen nu maar ook later nog profijt van.

Het is belangrijk als je jouw website gaat opzetten of gaat verbeteren een duidelijke strategie voor ogen hebt. Een paar artikelen schrijven zet geen zoden aan de dijk en blijft het ook bij ”een paar” resultaten. Als jij zorgt dat je elke maand 2 of meerdere artikelen schrijft, blijft je website groeien. Google zal dit vanzelf ook gaan zien en je website meer respect geven.

Natuurlijk zijn het niet alleen maar artikelen die bij een website strategie horen, maar je begrijpt wat ik bedoel. Denk er ook aan dat je net een stapje verder kunt gaan dat je concurrenten. Schrijven zij 3 artikelen per maand, schrijf jij dan 4 artikelen per maand. Zolang het maar genoeg waarde heeft en interessant genoeg is voor de bezoeker. Dat is het belangrijkste.

Ze noemen het ook wel de ”Google Love”. Geef Google liefde en je krijgt het terug :)
Zolang je de juiste dingen doet, zul je vanzelf worden beloond van je eerder gedane werk.
Wat heb ik nog meer gedaan om meer bezoekers te krijgen de afgelopen tijd?

Naast de lange termijn strategie die ik al jaren toepas heb ik ook nog een tweetal andere dingen gedaan met mijn weblog.

 

1) Profiel foto bij zoekresultaten in Google

Sinds kort heb ik gezorgd voor de zogenaamde rich snippet. Dat betekend dat jouw eigen profiel foto wordt vermeld bij de zoekresultaten:

rich snippet

Op deze manier zorg je natuurlijk voor meer social proof en door een foto bij de zoekresultaten, zullen mensen eerder op de link klikken. Dus dat levert uiteindelijk natuurlijk meer betrouwbaarheid op en meer kliks oftewel bezoekers.

 

2) Reacties

Ik krijg voor sommige blog artikelen bijna elke dag wel reacties van mensen die antwoord geven of graag geholpen willen worden. Neem mijn blog bericht over het verzinnen van een bedrijfsnaam. Deze heeft al bijna 100 reacties van mensen die vragen of ik of andere een goede naam kunnen verzinnen voor hun bedrijf. Zelf zou ik kunnen denken ”daar vraag ik geld voor”, maar ik geef ze gratis advies en een paar suggesties. Andere bezoekers zien dit en reageren ook. Op deze manier is er flinke interactie. Zo ook bij een paar andere blog artikelen waar we totalen behalen van meer dan 200 reacties op 1 blog artikel.

Naast dat mensen elkaar doorsturen omdat ze een goede ervaring hebben gehad (via mond tot mond, email of sociale media) is het zo dat Google ook ziet dat er flinke interactie is en er steeds nieuwe content wordt geplaatst door gebruikers.

Want als er artikelen zijn (en die zijn er altijd wel) die geen, weinig of nooit reacties krijgen zal Google zien dat er niets aan de hand is. Maar als jij kunt zorgen dat je goede basis artikelen hebt waar flink op wordt gereageerd en er ”wat gebeurd”, zal Google dit alleen maar waarderen.

Verder zijn zoals ik daarnet aangaf de sociale media best belangrijk en mond tot mond reclame. Zolang je iets unieks doet of genoeg waarde weggeeft, dan zijn meer mensen geneigd dit te delen met hun vrienden op Facebook, Twitter en Google+.

Ik schrijf daarnaast regelmatig content en 20% van alle bezoekers zijn terugkerend.
Dit komt omdat ik email marketing toepas, om de zoveel tijd nieuwe artikelen schrijf en er ook mensen zijn die zich inschrijven om een reactie per email te willen ontvangen als er is gereageerd op een bepaald blog bericht.

Op deze manier zorg je voor terugkerende bezoekers. Google kijkt hier natuurlijk ook naar. Zoals ook hoelang een bezoeker op je website blijft en wat ze verder precies doen (gelijk weggaan of andere pagina’s bezoeken).

Gebruik jij bovenstaande technieken allemaal al? En als je vragen hebt zijn die ook altijd welkom ;)

GRATIS RAPPORT: De 5 No-Nonse Methodes Om Je Bezoekers Stroom Om Te Zetten In Resultaat!

6 Enlightened Replies

Trackback  •  Comments RSS

  1. Henk zegt:

    geweldig resultaat Tom, goed gedaan, gefeliciteerd.
    Als je in je rich snippet tekst een call to action doet, zou dat werken?

    • Tom de Haan zegt:

      Dankje. Feitelijk wordt alleen je naam en profiel foto weergegeven. Je kan wel je naam aanpassen met de call-to-action erin verwerkt, alleen zal Google dit op de langere termijn niet prettig vinden.

  2. Elise zegt:

    Hoi Tom, ik zou je graag eens willen spreken over mijn eigen website en of je me daarmee concreet kan helpen om dezelfde cijfers te behalen. Kan ik je telefonisch bereiken? Stuur anders even je nummer naar mijn mailadres, dan bel ik je zo snel mogelijk op!

  3. Esther zegt:

    Hoi Tom,

    Ik heb je op een van deze pagina’s een vraag gesteld over een bedrijfsnaam voor mijn toekomstige praktijk.
    Wellicht niet zo handig van me, maar ik krijg dat bericht niet 1,2,3 gevonden. Ik was namelijk vergeten aan te vinken:
    Hou mij op de hoogte van nieuwe reacties.

    Hopelijk lees je dit bericht en zou je jouw reacti op mijn vraag ook op deze pagina willen plaatsen.
    Heb nu nm. wel de optie aangevinkt :)

    Alvast DANK!!!

    vriendelijke groet, Esther

Wat is jouw mening? Geef hieronder een reactie:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

 Ontvang GRATIS: Rapport: De 5 No-Nonse Methodes Om Je Bezoekers Stroom Om Te Zetten In Resultaat!

Top